- Modtagne Tak: 0
Udsættere ved acceleration
- Frank101@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
24 apr 2014 21:15 #232
af Frank101@fscdk
Udsættere ved acceleration blev oprettet af Frank101@fscdk
Min BS1 1608 med 2 x dobb. IDF er begyndt at få nogle sporadiske udsættere ved forholdsvis kraftig acceleration. Det er ikke hver gang den får en del gas (ca. 4000+ omdr.) og den "hugger" kun en enkelt gang. Der er helt nye tændrør, tændkabler, ny 123Ignition tændingsanlæg, nye dyser i karb. og de er justeret rimeligt ind.
Nogen der kender problemet eller har forslag til, hvad årsagen til udsætterne kan være?
Evt. en accelerationspumpe????
Den kører ellers ret godt og kvikt og fint jævnt ved almindelig landevejskørsel. Det er kun ved lidt mere end almindelig gasgivning, den kan finde på at hugge.
Nogen der kender problemet eller har forslag til, hvad årsagen til udsætterne kan være?
Evt. en accelerationspumpe????
Den kører ellers ret godt og kvikt og fint jævnt ved almindelig landevejskørsel. Det er kun ved lidt mere end almindelig gasgivning, den kan finde på at hugge.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Frank101@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
25 apr 2014 20:26 #236
af Frank101@fscdk
Besvaret af Frank101@fscdk på emne Udsættere ved acceleration
Så er der noget ved at være medlem af en mærkeklub.
I dag blev jeg ringet op af Henning (tror jeg nok?!) fra Fyn. Vi dik en god Spider-snak og han fortalte bl.a. at han havde gode erfaringer med at give tændrørene lidt mere afstand, da han også kører med elektronisk tænding. Jeg har nu haft propperne ude. Justeret op til 0,85 i afstand. En prøvetur har vist, at der ikke er mere hakkeri og bilen har i hvert fald ikke fået mindre power.
Så en løsning (der er sikkert flere), hvis man oplever udsættere ved acceleration, er at øge gnistafstanden på tændrørene - specielt hvis man kører med elektronisk tænding og dobbelt webere.
Tak for hjælpen- som hermed at givet videre.
vh.
Frank
I dag blev jeg ringet op af Henning (tror jeg nok?!) fra Fyn. Vi dik en god Spider-snak og han fortalte bl.a. at han havde gode erfaringer med at give tændrørene lidt mere afstand, da han også kører med elektronisk tænding. Jeg har nu haft propperne ude. Justeret op til 0,85 i afstand. En prøvetur har vist, at der ikke er mere hakkeri og bilen har i hvert fald ikke fået mindre power.
Så en løsning (der er sikkert flere), hvis man oplever udsættere ved acceleration, er at øge gnistafstanden på tændrørene - specielt hvis man kører med elektronisk tænding og dobbelt webere.
Tak for hjælpen- som hermed at givet videre.
vh.
Frank
- Henning98@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
26 apr 2014 10:56 #237
af Henning98@fscdk
Besvaret af Henning98@fscdk på emne Udsættere ved acceleration
Hej Frank. Det glæder mig at din Fiat kører godt nu, det er jo altid sjovere at alting bare fungerer når vi kører.
Rådet om større afstand på tændrør i forbindelse med elektronisk tænding, fik jeg iøvrigt af Michael, han ved meget om disse biler.
M.v.h. Henning
Rådet om større afstand på tændrør i forbindelse med elektronisk tænding, fik jeg iøvrigt af Michael, han ved meget om disse biler.
M.v.h. Henning
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.059 sekunder