Bremse upgrade - forbremser

Mere
31 maj 2022 17:25 #502 af Lars102@fscdk
Hej
Jeg har en Spider fra 1975 - findes der et simpelt upgrade til forbremserne til sådan en?
Jeg drømmer om nogle større og gerne ventilerede skiver samt fx større kaliber (4 stemplet måske)
Jeg ved på flere andre bilmærker at man kan tage bremser fra fx en større model og så passer de perfekt på.
Findes der mon noget tilsvarende til 124 Spider?
Ellers er jeg klar til nogle tips om eftermarkeds sager ;-)
Vh
Lars

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
01 jun 2022 11:38 #503 af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Bremse upgrade - forbremser
Jeg har ingen erfaring med det, men har set flere steder på nettet (USA) at bremser fra den nye Fiat 500 kan bruges - eller et sæt som dette: autoricambi.us/wilwood-caliper-big-brake-kit-vented-rotors/
Men så kan du ikke nøjes med 13" fælge, får måske også problemer med synsmanden.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
02 jun 2022 00:05 - 02 jun 2022 00:06 #504 af Lars102@fscdk
Tak for tipset ;-)
Jeg har efterfølgende fundet sættet hos Autoricambi, det ser spændende ud.
Hvis muligt ville jeg dog helst foretrække noget der var standardmonteret fra fabrikken, så jeg vil forsøge at finde ud af det med Fiat 500 sættet. Spændende om noget fra en Fiat 500 kan være et upgrade - for mig er en Fiat 500 nemlig stadig sådan en mikrobil fra tresserne ;-)
Vh
Lars
Sidste redigering: 02 jun 2022 00:06 ved Lars102@fscdk.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
03 jun 2022 10:23 #505 af Allan154@fscdk
Hej Lars
Ang. Bremser så har Spider-sport i østrig bremser komplet der passer til 13 tommer fælge der er ventilerede de er fra en Fiat uno turbo og vis du kan finde et sæt her i landet kan man også købe montering pladerne hos Spider-sport . de har også bremsekloder til motorsport og borede og rillede alm. skiver for bedre køling.
MVH Allan Paulsen
Telf. 40105708

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
15 jun 2022 07:57 #506 af Lars102@fscdk
Mange tak Allan
Det lyder bestemt som en mulighed der skal afklares.
Jeg kører med 15” hjul, så har lidt at give af.
Jeg tjekker Spider-sport ;-)
Ved nogen om der er en Uno Turbo klub i dk, måske du havde styr på upgrade udover 13” (227 mm skiver er altså ikke ret store…..)
Vh
Lars

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.060 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Denne side bruger cookies, dog kun nødvendige for at siden fungerer og til statistik. Hvis du vælger at afvise cookies, virker nogle af sidens funktioner ikke. Dit valg skal fornyes efter 8 dage.