- Modtagne Tak: 0
Grundindstilling af camber/caster
- Dennis97@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
03 jul 2014 13:12 #248
af Dennis97@fscdk
Grundindstilling af camber/caster blev oprettet af Dennis97@fscdk
Er der en/nogen der kan fortælle hvad camber/caster-grundindstillingen (antal afstandsskiver, om nogen) er på en 124 Spider?
Tidligere ejer af min 124 As indstillet en lidt voldsom negativ cambervinklen på forhjulene og da jeg for tiden har styrtøjet totalt adskilt vil jeg gerne have rettet hjulene op efter forskrifterne.. Bilen havde ialt 19 afstandsskiver monteret, 5 af dem var 0.5 - 1mm. åbne justeringsskiver. Resten var almindelige temmelig tykke skiver. (3 pr. forbro-bolt)
Mit spørgsmål er om der før justering af camber/caster, overhovedet skal sidde nogen skiver?
Håber jeg har forklaret mig på en forståelig måde

På forhånd tak
Dennis
Tidligere ejer af min 124 As indstillet en lidt voldsom negativ cambervinklen på forhjulene og da jeg for tiden har styrtøjet totalt adskilt vil jeg gerne have rettet hjulene op efter forskrifterne.. Bilen havde ialt 19 afstandsskiver monteret, 5 af dem var 0.5 - 1mm. åbne justeringsskiver. Resten var almindelige temmelig tykke skiver. (3 pr. forbro-bolt)
Mit spørgsmål er om der før justering af camber/caster, overhovedet skal sidde nogen skiver?
Håber jeg har forklaret mig på en forståelig måde
På forhånd tak
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Michael5@fscdk
- Administrator
-
Less
Mere
03 jul 2014 17:19 #249
af Michael5@fscdk
Besvaret af Michael5@fscdk på emne Grundindstilling af camber/caster
Hej Dennis!
Der har siddet et par stykker fra fabrikken. Du kan godt lægge ud med ikke at have nogen på, men så er der en risiko for at der skal 2-5 på afhængigt af tykkelse.
Jeg brugte en camber måler fra Biltema, men justerede kun camber. Rørte ikke den originale caster indstilling. Brugte en plade med et gevindstang i, til at trykke ophænget i den korrekte position.
Mvh Michael.
Der har siddet et par stykker fra fabrikken. Du kan godt lægge ud med ikke at have nogen på, men så er der en risiko for at der skal 2-5 på afhængigt af tykkelse.
Jeg brugte en camber måler fra Biltema, men justerede kun camber. Rørte ikke den originale caster indstilling. Brugte en plade med et gevindstang i, til at trykke ophænget i den korrekte position.
Mvh Michael.
- Dennis97@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
03 jul 2014 19:03 - 07 jul 2014 00:34 #250
af Dennis97@fscdk
Besvaret af Dennis97@fscdk på emne Grundindstilling af camber/caster
Tak for hjælpen Michael 
Ja jeg ved at caster indstilling kan være lidt af et puslearbejde, men da jeg ikke aner hvad der er oprindeligt med alle de skiver der sad, må der pusles.. Men jeg vil starte med at gøre som du har foreslået, så camber'en idet mindste er nogenlunde korrekt..
Tak igen
Venligst Dennis
Ja jeg ved at caster indstilling kan være lidt af et puslearbejde, men da jeg ikke aner hvad der er oprindeligt med alle de skiver der sad, må der pusles.. Men jeg vil starte med at gøre som du har foreslået, så camber'en idet mindste er nogenlunde korrekt..
Tak igen
Venligst Dennis
Sidste redigering: 07 jul 2014 00:34 ved Dennis97@fscdk.
- Bjarne35@fscdk
-
- Ny i forum
-
Less
Mere
05 jul 2014 14:48 #251
af Bjarne35@fscdk
Besvaret af Bjarne35@fscdk på emne Grundindstilling af camber/caster
Hej Dennis
Jeg har brugt en mekaniker der kunne lave 4 hjulsudmåling på begge mine 124ère. Jeg klippede selc afstandsstykker til at lægge i mellem.
Mvh
Bjarne
Jeg har brugt en mekaniker der kunne lave 4 hjulsudmåling på begge mine 124ère. Jeg klippede selc afstandsstykker til at lægge i mellem.
Mvh
Bjarne
- Bjarne35@fscdk
-
- Ny i forum
-
Less
Mere
06 jul 2014 18:03 #252
af Bjarne35@fscdk
Besvaret af Bjarne35@fscdk på emne Grundindstilling af camber/caster
Grundindstillingen er :
Caster 3¤30` -10`+30`
Camber 0¤30` +-- 20`
Caster 3¤30` -10`+30`
Camber 0¤30` +-- 20`
- Dennis97@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
07 jul 2014 00:49 #253
af Dennis97@fscdk
Besvaret af Dennis97@fscdk på emne Grundindstilling af camber/caster
Også tak for hjælpen til dig Bjarne 
Jeg har lavet en aftale om 4-hjuls udmåling, så snart jeg får bilen af bukkene, hvilket jeg glæder mig meeeget til..
"Alt" rust er snart udskiftet med friskt plade, så jeg kan begynde samle igen
Venligst Dennis
Jeg har lavet en aftale om 4-hjuls udmåling, så snart jeg får bilen af bukkene, hvilket jeg glæder mig meeeget til..
"Alt" rust er snart udskiftet med friskt plade, så jeg kan begynde samle igen
Venligst Dennis
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.088 sekunder