Forsinket olietryksmåler

  • Jakob212@fscdk
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
20 jan 2018 17:12 - 20 jan 2018 17:28 #414 af Jakob212@fscdk
Forsinket olietryksmåler blev oprettet af Jakob212@fscdk
Hej alle
I mellemjulen skrev jeg et indlæg vedr montering af timeglasbøsninger, og jeg fik god respons. Nu har jeg et spørgsmål vedr olietryksmåleren i min 124 sport coupé: er det et problem, at den først registrerer olietrykket med 10-15 min. forsinkelse? Det er ved kørsel efter koldstart, at problemet viser sig. Når motoren er blevet driftsvarm, er der ikke noget problem: her kan jeg slukke motoren, og når jeg så starter den igen, virker olietryksmåleren uden tøven.

Når måleren fungerer, registrerer den et olietryk på omkring 40 (psi?), ved moderat belastning/normal kørsel. Giver jeg gas i tomgang, er der også fin bevægelse i instrumentet.

Har skiftet olitrykskontakt og målt ok strøm til instrumentet med polsøger.

På forhånd tak for hjælpen
Sidste redigering: 20 jan 2018 17:28 ved Jakob212@fscdk.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
20 jan 2018 21:44 #415 af Henning98@fscdk
Hej Jakob.
Prøv at give instrumentet et lille bank, når du har startet motoren.
Dette er jeg tit nødt til i min Spider, for at få visning.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jakob212@fscdk
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
21 jan 2018 01:30 #416 af Jakob212@fscdk
Besvaret af Jakob212@fscdk på emne Forsinket olietryksmåler
Har forsøgt noget lignende dvs små klik på instrumentglasset med fingeren. Kan ske jeg skal ændre stil lidt...

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
24 jan 2018 06:54 #417 af Fledo78@fscdk
Der er to følere, den almindelige olietrykskontakt til advarselslampen, og en "sender" til viserinstrumentet: www.axel-augustin.de/shop2/Fiat-Oldtimer...j3q9mgqgk4hqiv117mv1
Denne er ofte ustabil. Men som du beskriver det, kan det selvfølgelig også være selve instrumentet, eller ledningsforbindelsen. Når du ikke kan "vække" instrumentet ved at banke på det, tror jeg mest på selve senderen.

Fiat 124 Spider CS -73

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jakob212@fscdk
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
08 mar 2018 20:00 #419 af Jakob212@fscdk
Besvaret af Jakob212@fscdk på emne Forsinket olietryksmåler
Hej Flemming
Ser først dit svar her et godt stykke tid efter, du har skrevet. Undskyld jeg først svarer nu! Har du mulighed for at forklare, hvor senderen sidder i forhold til olietrykskontakten? Tæt ved bundkarret eller i blokken eksempelvis?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
10 mar 2018 19:26 #420 af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Forsinket olietryksmåler
På min sidder den her
Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.348 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Denne side bruger cookies, dog kun nødvendige for at siden fungerer og til statistik. Hvis du vælger at afvise cookies, virker nogle af sidens funktioner ikke. Dit valg skal fornyes efter 8 dage.