FIAT Spider/Coupe Klub DK

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
23 Jun 2018
Bagtøj til fiat 124 spider årg 71
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Forsinket olietryksmåler

Forsinket olietryksmåler 20 Jan 2018 17:12 #414

Hej alle
I mellemjulen skrev jeg et indlæg vedr montering af timeglasbøsninger, og jeg fik god respons. Nu har jeg et spørgsmål vedr olietryksmåleren i min 124 sport coupé: er det et problem, at den først registrerer olietrykket med 10-15 min. forsinkelse? Det er ved kørsel efter koldstart, at problemet viser sig. Når motoren er blevet driftsvarm, er der ikke noget problem: her kan jeg slukke motoren, og når jeg så starter den igen, virker olietryksmåleren uden tøven.

Når måleren fungerer, registrerer den et olietryk på omkring 40 (psi?), ved moderat belastning/normal kørsel. Giver jeg gas i tomgang, er der også fin bevægelse i instrumentet.

Har skiftet olitrykskontakt og målt ok strøm til instrumentet med polsøger.

På forhånd tak for hjælpen

Please Log på to join the conversation.

Sidste redigering: af Jakob212@fscdk.

Forsinket olietryksmåler 20 Jan 2018 21:44 #415

Hej Jakob.
Prøv at give instrumentet et lille bank, når du har startet motoren.
Dette er jeg tit nødt til i min Spider, for at få visning.

Forsinket olietryksmåler 21 Jan 2018 01:30 #416

Har forsøgt noget lignende dvs små klik på instrumentglasset med fingeren. Kan ske jeg skal ændre stil lidt...

Forsinket olietryksmåler 24 Jan 2018 06:54 #417

Der er to følere, den almindelige olietrykskontakt til advarselslampen, og en "sender" til viserinstrumentet: www.axel-augustin.de/shop2/Fiat-Oldtimer...j3q9mgqgk4hqiv117mv1
Denne er ofte ustabil. Men som du beskriver det, kan det selvfølgelig også være selve instrumentet, eller ledningsforbindelsen. Når du ikke kan "vække" instrumentet ved at banke på det, tror jeg mest på selve senderen.

Fiat 124 Spider CS -73

Forsinket olietryksmåler 08 Mar 2018 20:00 #419

Hej Flemming
Ser først dit svar her et godt stykke tid efter, du har skrevet. Undskyld jeg først svarer nu! Har du mulighed for at forklare, hvor senderen sidder i forhold til olietrykskontakten? Tæt ved bundkarret eller i blokken eksempelvis?

Forsinket olietryksmåler 10 Mar 2018 19:26 #420

På min sidder den her
Bilag:

• Side:
  • 1
  • 2
Moderatorer: Flemming