Instrumenter " dugvåde " i fugtigt vejr!

Mere
15 maj 2021 21:35 - 16 maj 2021 09:26 #474 af Mogens229@fscdk
Hej,
Er der nogle Fiat 124 Sport Spider ejere der har forslag til afhjælpning af "dugvåde" instrumenter ( indvendig på glassene ) i koldt- og fugtigt vejr på min Fiat 124 Sport Spider BS1 årg. 1972???
Bilens kølesystem er 100% tæt - intet kølervæske tab -
Bilens motor har intet motorolie- væsketab etc..
På forhånd tak,
MVH
NB. Glemte i farten at oplyse: Dugger KUN når der åbnes for varme .......
Mogens
Sidste redigering: 16 maj 2021 09:26 ved Mogens229@fscdk. Begrundelse: Yderligere info!

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
16 maj 2021 14:14 #475 af Sven170@fscdk
Hej Mogens
jeg har haft min BS1èr i godt 40 år, og kondens/dug problemet har været der altid. Det er vigtigt, at Spideren generelt opbevares eller står så tørt som muligt. Ved lejlighed lad solen skinne direkte ind på instrumenterne - det minimerer problemet. Har selv tænkt på at anbringe små poser med silica gel enten i eller ved instrumenterne. Selv efter +40 år med dug ser instrumenter dog rimeligt "friske" ud.
MH Sven
PS. Lige et "tip": Installerede "123ignition" elektronisk fordeler (også) på min søns BS1 igår og øgede samtidigt tændrørs elektrode afstanden til 1.1mm. Den starter nu umiddelbart, og har markant bedre trækkraft. Nem installation til Spidere med overliggende fordeler.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
16 maj 2021 15:21 #476 af Mogens229@fscdk
Hej Sven,
Tak for info. Har i dag ekstraisoleret bag pedalerne. samt ind imod varmeapparat. Håber at det hjælper en smule-
Hilsen,'Mogens

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
27 maj 2021 10:40 #480 af Flemming
Ja, det er et kendt kondensproblem, temperatur forskel mellem instrumenterne ind - og udvendigt, jeg forsøgte for nogle år siden at bore et par små huller i et af instrumenterne for udluftning - det hjalp ikke! Svends silicagel forslag vil nok virke, men det kræver at de er hermetisk tætte. Mit ur har plast "glas" der er ingen kondens. Det kan også hjælpe lidt at slukke for instrument lyset. men den bedste kur er SOL og SOMMER!

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.255 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Denne side bruger cookies, dog kun nødvendige for at siden fungerer og til statistik. Hvis du vælger at afvise cookies, virker nogle af sidens funktioner ikke. Dit valg skal fornyes efter 8 dage.