- Modtagne Tak: 0
Ujævn motorgang
- Carsten293@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
19 maj 2023 09:30 #544
af Carsten293@fscdk
Ujævn motorgang blev oprettet af Carsten293@fscdk
Som ny og første gangs veteranbilejer Fiat 124 SC 1800 smiler jeg stort set hele tiden. Det er jo livet. At jeg så har rigtigt meget at lære om vedligehold af bilen er jeg godt klar over så jeg læser med glæde alt jeg kan komme i nærheden af.
Motorgangen har hidtil være perfekt. God start, jævn tomgang og fint træk og frikørsel. Nu er motorgangen blevet dårlig. Svære start der kræver mere choker, den hakker i kørslen hvis der ikke er konstant choker, tager dog fint træk også uden choker, den holder ikke omdrejninger uden choker og går ud.
Jeg har tilsat motor/karburator rens men det har ikke hjulpet. Nogen ideer? Jeg har tid hos mekanikeren men vil jo gerne sikre at han kigger i rigtig retning.
Motorgangen har hidtil være perfekt. God start, jævn tomgang og fint træk og frikørsel. Nu er motorgangen blevet dårlig. Svære start der kræver mere choker, den hakker i kørslen hvis der ikke er konstant choker, tager dog fint træk også uden choker, den holder ikke omdrejninger uden choker og går ud.
Jeg har tilsat motor/karburator rens men det har ikke hjulpet. Nogen ideer? Jeg har tid hos mekanikeren men vil jo gerne sikre at han kigger i rigtig retning.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Henning98@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
20 maj 2023 22:17 #545
af Henning98@fscdk
Besvaret af Henning98@fscdk på emne Ujævn motorgang
Hej Carsten.
Noget kunne tyde på at du skal have adskilt og renset din karburator grundigt.
Derefter sikre dig at du har et velfungerende benzinfilter monteret, og sidst men ikke mindst brug gerne Shell W Power.
Noget kunne tyde på at du skal have adskilt og renset din karburator grundigt.
Derefter sikre dig at du har et velfungerende benzinfilter monteret, og sidst men ikke mindst brug gerne Shell W Power.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.068 sekunder