Passer motor og gearkasse?

Mere
29 nov 2023 22:42 #554 af Bo302@fscdk
Hej.

Jeg har en 1971 BS1 (org. 125BC.000), hvor der er lagt en 132AC1.000 motor i. Gearkassen er en 4A 124A100 4220677.

Da jeg døjer med alt, alt for høje omdrejninger, er jeg i tvivl om, om de to passer sammen? Og kan ikke rigtig google mig til noget.

Tak for hjælpen!
Bo

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
30 nov 2023 10:01 #555 af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Passer motor og gearkasse?
Det lyder mystisk med dit problem Bo.
Din gearkasse er nok den originale BS, monteret på det større koblingshus på den 1756 motor du har nu. Men de passer fint sammen, der er marginale ændringer i udvekslingsforholdene gennem årene - og 4. gear er 1:1 i alle!
Udvekslingsforholdet i differentialet i en 5 gears BS er originalt 10:43 - det er det laveste i alle Fiat 124 modeller!
Når det bliver forår, så kontakt et medlem i området og kør en tur for at sammenligne.
I det kommende årsskrift er der en artikel om udskiftning af differentiale.

Mere
30 nov 2023 11:01 #556 af Bo302@fscdk
Tak Flemming.

Jeg tror, næste skridt bliver at åbne differentialet for at se udvekslingsforholdet. Det skulle være stemplet ind i "ringen" i differentialet, så vidt jeg har læst mig til.

Mere
30 nov 2023 11:22 #557 af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Passer motor og gearkasse?
Prøv at kontakte John Olsen i Thyregod (find ham i
medlemslisten) - han "nørder" meget, bl.a. i differentiale.

Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.055 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Denne side bruger cookies, dog kun nødvendige for at siden fungerer og til statistik. Hvis du vælger at afvise cookies, virker nogle af sidens funktioner ikke. Dit valg skal fornyes efter 8 dage.