- Modtagne Tak: 0
Lavt olietryk og tikkelyd -124 Spider
- Ludvig327@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
24 aug 2025 01:35 #574
af Ludvig327@fscdk
Lavt olietryk og tikkelyd -124 Spider blev oprettet af Ludvig327@fscdk
Min 1600cc 124 Spider fra 1972 har kørt helt fint indtil for nylig, men er nu begyndt at tikke fra motoren. Før viste olietryksmåleren lige under 40, nu ligger den under 20, så jeg gætter på, at det er ventilerne der klaprer på grund af lavt olietryk?Er der nogen, der har forslag til, hvad jeg bør tjekke først – fx oliepumpen eller noget helt andet?Og er der måske nogen i Aarhus-området, der kunne hjælpe mig med lidt råd og vejledning?På forhånd tak!
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Tommy4@fscdk
- Administrator
-
Less
Mere
04 sep 2025 20:27 #575
af Tommy4@fscdk
Besvaret af Tommy4@fscdk på emne Lavt olietryk og tikkelyd -124 Spider
hvilken olie kører du med ?
Jeg har selv engang kommet til at hælde en tynd olie på, hvilket medførte et alt for lavt olietryk. Jeg havde ikke set ordentligt efter på dunken inden påfyldning.
jeg bor lidt uden for horsens.
mvh Tommy
Jeg har selv engang kommet til at hælde en tynd olie på, hvilket medførte et alt for lavt olietryk. Jeg havde ikke set ordentligt efter på dunken inden påfyldning.
jeg bor lidt uden for horsens.
mvh Tommy
- Ludvig327@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
06 sep 2025 10:32 #576
af Ludvig327@fscdk
Besvaret af Ludvig327@fscdk på emne Lavt olietryk og tikkelyd -124 Spider
Tak, Tommy! Ville have været med til træffet i dag, men bilen stod af på Molslinjen i går (noget galt med tændingen), så jeg endte med at måtte trække den hjem fra havnen, og den står nu i garage til jeg får kigget på det
07 sep 2025 16:41 #577
af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Lavt olietryk og tikkelyd -124 Spider
Er du sikker på at den "tikken" er kommet samtidig med del - angiveligt - lave olietryk?
Olietryksmåleren er notorisk kendt for at være ustabil (en ny giver koster ikke alverden), men få trykket målt med en ekstern trykmåler.
Lavt olietryk burde ikke få ventilerne til at klapre, der er ikke hydrauliske løftere.
Mit olietryk ligger på 35-45 under kørsel og noget lavere i tomgang.
Lavt olitryk skyldes normalt slidte hovedlejer.
Ærgerligt du ikke var på Bella Italia i går. så vi kunne have
hørt din tikken.
Olietryksmåleren er notorisk kendt for at være ustabil (en ny giver koster ikke alverden), men få trykket målt med en ekstern trykmåler.
Lavt olietryk burde ikke få ventilerne til at klapre, der er ikke hydrauliske løftere.
Mit olietryk ligger på 35-45 under kørsel og noget lavere i tomgang.
Lavt olitryk skyldes normalt slidte hovedlejer.
Ærgerligt du ikke var på Bella Italia i går. så vi kunne have
hørt din tikken.
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.070 sekunder