- Modtagne Tak: 0
Erfaringer med 123 Ignition?
- Robert161@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
10 aug 2014 16:14 #261
af Robert161@fscdk
Besvaret af Robert161@fscdk på emne Sv: Erfaringer med 123 Ignition?
Hej Ole
Har monteret fyren og gransket ledningsdiagrammer. Den fungere fint men syntes der er lidt spruten og hoppen, men det er vel bare at prøve de forskellige kurver af.
MVH. Robert.
ps. omdrejnings tæller virker fint. Bilen er en1973 1592cc med to 40mm idfsom trænger til en kraftig justering.
Har monteret fyren og gransket ledningsdiagrammer. Den fungere fint men syntes der er lidt spruten og hoppen, men det er vel bare at prøve de forskellige kurver af.
MVH. Robert.
ps. omdrejnings tæller virker fint. Bilen er en1973 1592cc med to 40mm idfsom trænger til en kraftig justering.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- Ole61@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
12 aug 2014 08:52 #262
af Ole61@fscdk
Besvaret af Ole61@fscdk på emne Sv: Erfaringer med 123 Ignition?
Hej Robert,
Jeg tror snarere at det er karburatorerne der er problemet.
Efter min erfaring giver forkert tændingsindstilling en sløv motor eller tændingsbanken; men ikke sprutten. Det mere lyder som mager blanding, som kunne skyldes utætte karburatorer.
Hilsen Ole
Jeg tror snarere at det er karburatorerne der er problemet.
Efter min erfaring giver forkert tændingsindstilling en sløv motor eller tændingsbanken; men ikke sprutten. Det mere lyder som mager blanding, som kunne skyldes utætte karburatorer.
Hilsen Ole
- Frank101@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
-
Less
Mere
01 sep 2014 21:33 #263
af Frank101@fscdk
Besvaret af Frank101@fscdk på emne Sv: Erfaringer med 123 Ignition?
Hej,
jeg gjorde altså heller ikke noget særligt mht. omdr.tæller.
vh. Frank
jeg gjorde altså heller ikke noget særligt mht. omdr.tæller.
vh. Frank
- Sven170@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
31 aug 2015 21:15 #299
af Sven170@fscdk
Besvaret af Sven170@fscdk på emne Erfaringer med 123 Ignition?
Har lige installeret 123 Ignition i min BS1 1608 med 2x IDF40 med et nærmest perfekt resultat. Motoren er nu mere smidig og omdrejningsvillig og den tager fuld gas - uden tøven. Anbefales
.
- Sven170@fscdk
- Ny i forum
-
Less
Mere
20 jun 2016 18:40 #355
af Sven170@fscdk
Besvaret af Sven170@fscdk på emne Erfaringer med 123 Ignition?
Udsættere med 123 Ignition:
Lige en hurtig opfølgning på 123 Ignition: Vær opmærksom på at laderelæet ikke giver mere 14,4V - heller ikke kortvarigt ved acceleration mm. Dette vil få 123 Ignition til at slå momentant fra med et pludseligt "ryk" til følge. Jeg har eftermonteret et nyt originalt Marelli elektronisk laderelæ til de senere modeller på min 71 BS1, og dette afgiver kortvarigt mere end de 14,4V når RPM ændres.
Hvis I periodisk oplever de momentane ryk, så find voltmeteret frem.
Alternativt prøv at frakoble en af ledningerne til laderelæet og kør en tur.
Hvis udsætterne er væk, har I fundet fejlen!
VH Sven
Lige en hurtig opfølgning på 123 Ignition: Vær opmærksom på at laderelæet ikke giver mere 14,4V - heller ikke kortvarigt ved acceleration mm. Dette vil få 123 Ignition til at slå momentant fra med et pludseligt "ryk" til følge. Jeg har eftermonteret et nyt originalt Marelli elektronisk laderelæ til de senere modeller på min 71 BS1, og dette afgiver kortvarigt mere end de 14,4V når RPM ændres.
Hvis I periodisk oplever de momentane ryk, så find voltmeteret frem.
Alternativt prøv at frakoble en af ledningerne til laderelæet og kør en tur.
Hvis udsætterne er væk, har I fundet fejlen!
VH Sven
- Fledo78@fscdk
-
- Administrator
-
Less
Mere
20 jun 2016 19:22 #356
af Fledo78@fscdk
Fiat 124 Spider CS -73
Besvaret af Fledo78@fscdk på emne Erfaringer med 123 Ignition?
Det var en interessant oplysning - der burde være en intern spændingsregulering, som tilpasser til elektronikkens arbejdsspænding.
Specs siger at forsyningsspændingen skal ligge mellem 4 V og 15 V, så de 14,4 V burde ikke give problemer - med mindre der er en fejl i din.
En "gammeldags" mekanisk spændingsregulator er normalt justeret til omkring 14,5 V, men den regulerer ikke særlig hurtigt, så spændingen kan sagtens momentant komme højere op.
(Den ideelle ladespænding, for at lade optimalt, ligger på 14,7 V - kommer man over 15, begynder man at koge vandet af batteriet. Men moderne elektroniske indbyggede regulatorer ligger normalt på 13,5 V +- 0,5 V. Måske derfor batterier i dag ikke holder så længe, da de sjældent bliver ladet 100% op.)
Specs siger at forsyningsspændingen skal ligge mellem 4 V og 15 V, så de 14,4 V burde ikke give problemer - med mindre der er en fejl i din.
En "gammeldags" mekanisk spændingsregulator er normalt justeret til omkring 14,5 V, men den regulerer ikke særlig hurtigt, så spændingen kan sagtens momentant komme højere op.
(Den ideelle ladespænding, for at lade optimalt, ligger på 14,7 V - kommer man over 15, begynder man at koge vandet af batteriet. Men moderne elektroniske indbyggede regulatorer ligger normalt på 13,5 V +- 0,5 V. Måske derfor batterier i dag ikke holder så længe, da de sjældent bliver ladet 100% op.)
Fiat 124 Spider CS -73
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.069 sekunder